Az akkumulátor karbantartása

Rendszeres ellenőrzés

Időnként - de legalább évenként egyszer (például az első fagy előtt) - ellenőriztesse akkumulátora állapotát és az autó villamossági rendszerét.

Az ellenőrzésnek az alábbiakra mindenképpen ki kell terjednie:

Az akkumulátor áramfelvétele - mert ha ez túlságosan nagy, akkor hamar elhasználódhat

Töltőfeszültség - mert ha ez túl alacsony, akkor az autó nehezebben indul, az akku pedig előbb-utóbb tönkremegy;

Üres fogyasztás - ez akkor mérhető, ha a motor nem jár, és elvileg egy fogyasztó sem működik, de némi áram ilyenkor is folyik - a mért értéktől és az akku kapacitásától függ, hogy autónk meddig marad indításképes, ha nem használjuk.

Töltés árammal

Az akkumulátorokat csak egyenárammal szabad tölteni. Az akkumulátor pozitív pólusát csatlakoztassa rá a töltőberendezés pozitív kivezetésére, a negatív pólust pedig a negatív kivezetésre.

Az akkumulátortöltőt csak akkor kapcsolja be, ha az akkumulátor már rá van kötve. A töltés befejezésekor először kapcsolja ki a töltőberendezést. A töltőáram nagysága (Amper) az akkumulátor kapacitásának (Ah) maximum 1/10-e legyen. A gázképződés előtt az értéket rövid ideig túlléphetjük, de a savhőmérséklet nem haladhatja meg az 55 °C-ot. Ezen érték túllépésekor a töltést meg kell szakítani!

A töltést követően a savszintet ellenőrizni kell, amennyiben szükséges, úgy desztillált vízzel pótolja.

Töltéskor gondoskodjon a jó szellőzésről.

Töltéskor robbanásveszélyes durranó-gáz keletkezik! Tilos tűz, szikra, illetve nyílt láng használata és a dohányzás!

Környezetvédelem

Az akkumulátor, mint hulladék, erősen környezetszennyező. Egyes elemei pedig újrahasznosításra alkalmasak. Ezért a használt akkumulátorokat a gyűjtőhelyeken kell leadni, és nem szabad a kommunális szemétbe dobni.