Indítás nagy hidegben
Nagy hidegben a motorban magas súrlódási ellenállás lép fel, és nem akar indulni. Ilyenkor az akkumulátor is erőtlenebb, nehézkesebb lesz.
A hideg miatti indítási problémák esetén a következők szerint járjon el:
-
Az egyes indítások ne haladják meg az 5-10 másodpercet.
-
Biztosítson az akkumulátornak az indítások között 1 perc regenerálódási időt.
Segédindítás (bikázás)
Használjon szabványos indítókábeleket! A segédindító kábelek keresztmetszete legyen megfelelő (szgk-nál 16 mm2) és ne legyenek túl hosszúak, mert az feszültségesést okoz.
Csak azonos névfeszültségű akkumulátorokat szabad összekötni.
Ügyeljen a csatlakoztatásra: a piros kábelt a fogadónál és leadónál a plusz pólusra kell csatlakoztatni. A fekete kábelt a leadónál a mínusz pólusra a fogadónál a testre (karosszéria csupasz fém része) kell kapcsolni, a test és pólus közötti távolság min 30 cm legyen.
Ezt követően indítson. Ügyeljen azonban arra, hogy az indítás időtartama ne haladja meg a 15 másodpercet.
Segédindítás közben a leadó jármű motorja ne üzemeljen, mert a feszültségcsúcsok az indítókábel lekötése során tönkre tehetik az elektronikát.
Ha a motor mégsem indul, várjon egy percet és ismételje meg az eljárást.
Ha sikerült a motort beindítani, akkor először a fekete, majd a piros segédindító kábelt csatlakoztassa le.